Hvad er merchandise?
Merchandise har for mange en negativ klang og forbindes ofte med billige reklameartikler og kuglepenne fra Kina. På engelske dækker ”merchandise” over produkter der er købt og solgt – hvad end det er dyrt, billigt, branded eller ej. Læs med her og bliv klogere på begrebet merchandise.
Merchandise favner bredt
Det er vigtigt, at man som forbruger, ikke lader sig skræmme af ordet, som jo egentlig dækker over stort set alt. I stedet for at fokusere på ordets betydning, bør I hellere overveje, hvad det er for et produkt I skal have produceret og hvem der er bedst egnet til at varetage denne opgave.
Sigt efter kvalitet
Hvad end I skal bruge jeres produkter til give-aways, eller de skal sælges i retail-butikker, er det vigtigt at finde en leverandør, der forstår at producere i høj kvalitet – uafhængigt af produktets formål. Jeres produkter vil altid påvirke forbrugernes opfattelse af jer, hvorfor det er vigtigt at være kvalitets- og detaljeorienteret for alle jeres produkter, da kvalitet smitter uanset om det er godt eller dårligt. I stedet for at fokusere på ordets betydning, skal I hellere overveje, hvad det er for et produkt i skal have produceret og hvem der er bedst egnet til at varetage denne opgave.
Hvordan sikrer I, at jeres produktion bliver retail-værdigt?
Først og fremmest handler det om at finde en leverandør med den samme sans for detalje og kvalitet , som jer. I skal fokusere på at finde en leverandør, der kan udvikle produkter der kan repræsentere jeres brand bedst muligt, i stedet for at udvælge produkter fra et standard katalog, hvor jeres logo kan blive placeret på ligesom alle jeres konkurrenter gør.
Skil jer ud
Et unikt brand kræver ikke unikke produkter, hvorfor I skal differentiere jer fra jeres konkurrenter, samtidigt med at I sikre, at jeres kunder får den bedst mulige oplevelse af jeres virksomhed, hvilket vil skabe størst værdi for jeres brand
Én leverandør
Det giver god mening, at få den samme leverandør til at håndtere samtlige produktioner, så I sikrer ensartethed mellem jeres varer, da en rød tråd mellem jeres produkter vil være med til at øge genkendeligheden af jeres brand og derved skabe større værdi.
Fordele ved én leverandør
Udover design og kvalitet, er der mange andre elementer i denne supply chain: kvalitetskontrol, forsendelse af forskellige elementer fra den ene fabrik til den anden, indlevering til havn, fragt, fortoldning og endelig levering til et- eller flere lagre. I stedet for at det ender med at være jeres hovedpine, vil det give god værdi for jeres virksomhed, at finde en leverandør der kan tage ansvar for samtlige processer. I sikre herved at ansvarsfordelingen er helt klar og I ”kun” behøver at deltage i den sjove del af processen – design og produktudvikling.
Kortlæggelse af merchandise
Merchandise dækker altså over stort set alt, det handler blot om at definere hvad dit produkt skal udtrykke og hvem det skal henvende sig til. For at sikre jeres produktion bliver retail-værdig, kan I med fordel samarbejde med en leverandør, der kan håndtere samtlige produktioner og samtidig tage ansvar for hele processen – lige fra kvalitetskontrol til forsendelse, fortoldning og levering. Således kan I let og enkelt skabe en serie af merchandise – dyrt eller billigt, branded eller ej – der vil efterlade et positivt indtryk hos jeres forbruger, og differentiere jer fra jeres konkurrenter.
Ønsker din virksomhed at få produceret merchandise? Tag en snak med os
OM ENTRY
Vi er din direkte adgang til produktion i Kina. Vores mission er at give dig høj kvalitet og punktlig levering.