En god produktion kræver planlægning – det er vigtigt altid at være forberedt på uforudsete udfordringer, og det gør I bedst ved at planlægge jeres kampagne i god tid. Når det kommer til produktion af unikt designede produkter, er det altid vigtigt at indberegne tid til ændringer. Du kan risikere, at det produkt I har designet nøje, tager sig helt anderledes ud når I sidder med det fysisk – det kan være at lommen på tasken ikke sidder helt så praktisk, som tiltænkt da I lavede designet. Det er derfor vigtigt, at lægge tid ind til revision af prøveren, så I med ro og mag kan få produceret nye prøver der vil leve 100% op til jeres forventninger.
Det er ligeledes vigtigt at indberegne tid efter produktionen, til at foretage de nødvendige kvalitetskontrol, for at sikre at masseproduktionen er tilsvarende til den prøve I modtog. Endvidere vil jeres tidsplanlægning også have betydning for valg af fragt. En god tidsplan, vil give jer mulighed for at sende jeres varer med sø-fragt hjem, hvilket er den billigste løsning i forhold til både tog- og luftfragt – og det er da klart sjovere at investere i produktion af lækre produkter, der vil skabe værdi for din virksomhed, i stedet for på logistik. Det er dog også vigtigt at sætte sig en realistisk tidsplan, der ikke strækker sig over uoverskuelige lange perioder. Forventer du først at din produktion er klar langt ud i fremtiden, risikerer du ligeledes at dit projekt vil kører i ring – har du ikke en endelige deadline eller forventning til din produktion, vil projektet højest sandsynligt, i din underbevidsthed, bliver nedprioriteter eller muligvis gå helt i stå.
I kan også risikere, at den lange tidsplan gør, at der bliver ved med at opstå ændringer til jeres produkt, fordi der nu lige er en ny tendens I har fået øjnene op for, som I også lige vil teste af. Det er derfor vigtigt at sætte sig en realistisk, men præcis, tidplan for produktionen, så I har de bedste vilkår for at producerer nogle produkter af høj kvalitet. Sørg for at sætte jer selv deadlines og bestræb jer på at følge tidsplanen, så I derved sikrer at produktionen ikke bliver tidspresset op til jeres deadline, eller alternativt begynder at gå i stå, på grund af manglende beslutninger.